Na zlecenie firmy farmaceutycznej planującej wdrożenie kampanii reklamowej, podjęliśmy się realizacji badania marketingowego. Dotyczyło ono produktu wspomagającego leczenie problemów ze zgagą i niestrawnością żołądka. Dotychczasowe wyniki jego sprzedaży kształtowały się znacznie poniżej oczekiwań, dlatego Klient postanowił zidentyfikować jakie są tego przyczyny oraz które czynniki przełożyłyby się na wzrost zainteresowania produktem.
W ramach badania chcieliśmy także sprawdzić, jak konsumenci odbierają nową postać leku i czy jej wprowadzenie pozwoliłoby zanotować zwiększoną skłonność do zakupów. Wyzwaniem założonym w niniejszym badaniu marketingowym było również określenie pozostałych preferencji odnośnie produktu, a także przetestowanie kilku konceptów reklamowych. Końcowy rezultat badania miało stanowić dokonanie wyboru najlepszego spotu reklamowego z punktu widzenia potrzeb i oczekiwań klientów.
Wyzwania w ramach badania:
- wskazanie najlepszej koncepcji reklamy promującej produkt;
- analiza przewidywanego popytu na produkt;
- zbadanie w jakim stopniu nowa postać produktu wpłynie na skłonność klientów do zakupu;
- identyfikacja potrzeb i preferencji dotyczących produktu.
Czas realizacji: 14 dni