Mając na uwadze zakres podmiotowy badania, a także w celu pozyskania zarówno rzetelnych wymiernych ocen konsumenckich, jak i odpowiednio szczegółowych opinii produktowych - niniejszemu badaniu nadano charakter ilościowo-jakościowy. Obydwa typy pomiarów ukierunkowano na zebranie opinii w zakresie idei działania nowego, ułatwiającego nawadnianie, rodzaju doniczek, zaś badanie ilościowe objęło swoim zakresem także produkty określane jako suplementy dedykowane uprawie roślin.
Komponent ilościowy zrealizowano na reprezentatywnej próbie 600 mieszkańców miast wojewódzkich, wykorzystując telefoniczne, wspomagane komputerowo, wywiady kwestionariuszowe (CATI).
Równolegle z pomiarem ilościowym przeprowadzono badanie jakościowe - cztery zogniskowane wywiady grupowe (FGI), zrealizowane w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Poznaniu. W każdym wywiadzie wzięło udział po 7 respondentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, w wieku 30-55 lat. Realizacja tej części badania umożliwiła prezentację respondentom nowego typu produktu oraz jego spotu reklamowego (w ramach bloku reklamowego), co przyczyniło się do pozyskania wiarygodnych i kompleksowych opinii na temat badanego artykułu - idei jego działania oraz kluczowych cech.