Badania opinii pacjentów

Realizowane przez nas badania opinii pacjentów pozostaje w zgodności z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 28 października 2015 r. w sprawie standardów akredytacyjnych (Dz. U. z dnia 29 października 2015 r., poz. 67). Badania opinii są przeprowadzane na grupie pacjentów w kilka tygodni po odbytej hospitalizacji. Badania realizowane są z  wykorzystaniem odpowiedniej elektronicznej aplikacji.

Pomiar satysfakcji pacjenta prowadzony jest z uwzględnieniem następujących wymiarów:

  • Otwartość pracowników medycznych na emocjonalne potrzeby pacjentów;
  • Ocena jakości sprawowanej opieki;
  • Skuteczność terapii;
  • Efekty pod kątem eliminowania bólu;
  • Badanie rynku pod kątem satysfakcji pacjenta.

W ramach wariantu rozszerzonego realizujemy badania uwzględniające:

  • Ciągłość opieki;
  • Standardy oceny;
  • Standardy leczenia bólu;
  • Bezpieczeństwo opieki;
  • Jakość obsługi;
  • Przestrzeganie obowiązujących procedur, w tym kompletności dostarczanych informacji dotyczących  realizowanych badań medycznych lub zabiegów.

 

Poza badaniami opini i satysfakcji pacjentów BioStat realizuje szerego innych badań ukierunkowanych na pacjentach.

 

Poznaj nasze możliwości - kompleksowe badania ankietowe pacjentów w BioStat:

  • Ekspresowa realizacja (już w 24h)
  • Dostęp do próby ponad 50 tyś pacjentów (rynek PL)
  • Możliwość dobory próby wg. różnorodnych kryteriów demograficznych oraz okołomedycznych
  • Proby reprezentatywne oraz próby celowe.
(FAQ)
Najczęściej zadawane pytania
O co można zapytać podczas badania opinii pacjentów?

Tak naprawdę badania opinii pacjentów mogą dotyczyć wielu kwestii, takich jak jakość opieki medycznej, komunikacja między pacjentem a personelem medycznym, czas oczekiwania na wizytę lub zabieg oraz wiele innych. Wszystko zależy od tego, jaki jest cel badania.

Jaka korzyść może wyniknąć z takiego badania np. w prywatnym gabinecie?

Przeprowadzenie badań opinii wśród pacjentów może pomóc w poprawie jakości usług, zwiększeniu satysfakcji pacjentów, zwiększeniu ich lojalności oraz w budowaniu pozytywnego wizerunku prowadzonego gabinetu medycznego.

Co warto wziąć pod uwagę przy projektowaniu badania opinii pacjentów?

Przy projektowaniu badania opinii pacjentów ważne jest określenie celów badawczych, dobór odpowiedniej metody badawczej, dobór odpowiedniej grupy docelowej oraz odpowiednie przygotowanie kwestionariusza lub scenariusza wywiadu. W tym może pomóc zespół specjalistów z firmy BioStat®, który zostanie oddelegowany do badania.

Polecane serwisy:
English version
Badania ankietowe od 4 zł