Badania szumu medialnego
Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych zmienił w ostatnich latach formy budowania zaufania klientów. Dużym zainteresowaniem i skutecznością cieszy się tzw. marketing szeptany, polegający na przekazywaniu informacji przez osoby z najbliższego kręgu (znajomych, członków rodzin, współpracowników, internautów).
Dlaczego warto przeprowadzić badania rynku?
Coraz częściej konsumenci decydują się zaufać obcym ludziom wyrażającym opinie w internetowych sieciach społecznościowych (poprzez fora internetowe, komentarze, oceny klientów) niż ekspertom. Zachowania konsumenta są determinowane wpływem grup odniesienia. W celu weryfikacji faktycznego poziomu szumu medialnego, konieczne jest przeprowadzenie po tym kątem kompleksowej analizy rynku.
Nasza propozycja badawcza
Kierując się nieustannym wzrostem znaczenia Social mediów w kształtowaniu opinii konsumentów, rozszerzyliśmy swoją ofertę o badania rynku w obszarze określania szumu medialnego. W trakcie ich realizacji dokonujemy dogłębnych analiz internautów w różnych miejscach Sieci.
Badanie szumu medialnego opiera się w głównej mierze na analizie danych zastanych (desk research); może być jednak poszerzone o komponent ilościowy, w którym badanym zadawane są pytania dotyczące źródeł opinii innych użytkowników, sposobów zdobywania informacji, poziomu zaufania wobec tych źródeł itd.