Osiągnij maksymalne zyski, dzięki skutecznym działaniom marketingowym. Poznaj lepiej swoich klientów, dzięki ofercie badawczej BioStat® i buduj przewagę nad konkurencją w branży.
Najlepsi eksperci prowadzący projekty w zakresie marketingu, zrealizują dla Twojej firmy badania marketingowe dotyczące:
- Wykrycia potrzeb i preferencji konsumenckich Twoich klientów,
- Koncepcji nowych produktów i opakowań (tzw. badania sensoryczne i story board),
- Reagowania konsumentów/klientów na działania promocyjne i reklamowe,
- Świadomość marki wśród konsumentów,
- Segmentacji,
- Ilościowych badań sensorycznych CLT,
- Weryfikowania uczestnictwa produktów w szeroko pojętych mediach (także na portalach społecznościowych).
Odpowiednie metody dla osiągnięcia celu
Badania marketingowe wymagają właściwie dobranej metody i techniki do celu, jaki chcesz uzyskać. Pozwolą zrealizować nowe plany dotyczące strategii zarządzania marketingowego Twoją firmą. Doświadczenie polskiej agencji badawczej BioStat® w prowadzeniu badań dla firm z sektora FMCG, a także branży medyczno-farmaceutycznej pozwoliło wypracować schematy działań idealnych metod badań jakościowych:
- Wywiadów indywidualnych IDI,
- Wywiadów grupowych FGI.
Precyzyjny dobór respondentów do badań zapewnia dwustopniowa analiza danych. Podczas pierwszego etapu przeprowadza się wywiady indywidualne z osobami reprezentującymi badaną grupę. Ich celem jest pozyskanie opinii jednostek na dany temat. Następny etap badań polega na przeprowadzeniu wywiadów grupowych na podstawie wyników ze zgromadzonych danych z wywiadów indywidualnych. Zadaniem koordynatorów przeprowadzających badania FGI jest weryfikacja i zebranie nowych informacji na dany temat. Próby badawcze są konstruowane w oparciu o takie zmienne, jak:
- Style życia,
- Preferencje zakupowe,
- Cechy psycho-społeczne,
- Doświadczenia i preferencje w wyborze towarów,
- Wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, etc.
Metody ilościowe w badaniach marketingowych
Badania marketingowe realizowane są również metodami ilościowymi. Metody ilościowe w badaniach marketingowych obejmują zbieranie i analizę danych liczbowych w celu uzyskania obiektywnych i ilościowych informacji na temat zachowań konsumentów, preferencji rynkowych oraz skuteczności strategii marketingowych.
Do metod ilościowych możemy zaliczyć:
- Ankiety online (CAWI)
- Ankiety telefoniczne (CATI)
- Ankiety wspomagane komputerowo (CAPI)
- Ankiety papierowe (PAPI)
Korzystny wybór
Jakościowe badania to czasochłonny proces. Powierzenie go ekspertom, którzy:
- przygotują narzędzia badawcze,
- opracują scenariusze badań,
- zrealizują eksploracje w dwóch etapach,
- przeanalizują zebrany materiał i opracują raport z badań;
to wygodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którym zależy na wysokiej jakości, cennych informacjach. Trafne decyzje w sferze opracowania strategii ustalania cen produktów, planowania oferty handlowej, a także skutecznych kampanii reklamowych, mogą być zrealizowane skuteczniej dzięki badaniom BioStat®.
Czy mogę samodzielnie przeproawdzić badanie marketingowe?
Tak, w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów przygotowaliśmy program do samodzielnej realizacji badań online SurvGo. W SurvGo dostępne są dwa sposoby przeprowadzenia badań.Pierwszym z nich jest wykorzystanie własnej bazy respondentów lub skorzystanie z panelistów z Badanie-Opinii.pl.
Przeprowadzenie badania przy wykorzystaniu własnej bazy respondentów umożliwia rozpoczęcie procesu już od kilkudziesięciu złotych. Ten rodzaj badań jest szczególnie użyteczny w przypadku analiz pracowników i klientów, gdy osoba inicjująca badanie posiada dostęp do bazy e-mailowej respondentów.
Natomiast badania związane z marketingiem, rozpoznawalnością marki itp. również mogą być realizowane na własnej bazie respondentów, choć wybierając tę opcję, nie ma pewności co do liczby zgromadzonych rekordów odpowiedzi. Alternatywą jest skorzystanie z panelistów Badanie-Opinii.pl, gdzie koszt badania zależy od wielkości próby i liczby zadawanych pytań. Dokładne informacje dotyczące kosztów przeprowadzenia badania dostępne są w cenniku na naszej stronie.
Skontaktuj się z ekspertami BioStat®, aby przeprowadzić korzystne badania dla rozwoju Twojej firmy. Poznaj opinie konsumentów i wprowadzaj nowe koncepcje działań w przedsiębiorstwie!
Badania marketingowe to proces pozyskiwania i analizowania informacji na temat klientów, rynku oraz produktów lub usług, których celem jest zwiększenie efektywności działań marketingowych i zwiększenie zysków firmy. Badania marketingowe pozwalają na poznanie preferencji i potrzeb klientów, ocenę efektywności działań reklamowych i promocyjnych, analizę konkurencji oraz identyfikację nowych trendów i możliwości rynkowych.
Przeprowadzanie badań marketingowych może przynieść wiele korzyści dla przedsiębiorstw. Oto kilka głównych zalet:
- Poznanie grupy docelowej
- Identyfikacja trendów i zmian w rynku
- Lepsze podejmowanie decyzji
- Zwiększenie konkurencyjności
- Poprawa relacji z klientami
- Optymalizacja wydatków.
Czas realizacji badania nasi eksperci oceniają indywidualnie na podstawie cech indywidualnych badania i doświadczenia.
Koszt reliazcji badania zależy od wielu czynników takich jak:wielkość próby, charakterystyka próby czy sposób realizacji badania.
Sposoby realizacji można podzielić na metody ilościowe i jakościowe. Wśród metody ilościowych możemy wyróżnić: CATI, CAWI, CAPI czy PAPI. Przykładem metody jakościowej są wywiady indywidualne czy wywiady fokusowe.