Materiały wizualne produktów spełniają ważne funkcje w procesie ich sprzedaży. Najnowsze rozwiązania badawcze, dotyczące postrzegania materiałów wizualnych, czyli badanie Click Tracking, umożliwiają obserwację sposobu postrzegania grupy osób, do której kierowany jest przekaz reklamowy. Dzięki tego rodzaju badaniom można również dostosować komunikaty wizualne do potrzeb odbiorców. Największa zaleta badania Click Tracking wiąże się z nieuświadomionym przebiegiem reakcji na dostarczane bodźce wzrokowe. Dzięki nim nie można opierać się na samych deklaracjach konsumentów, dotyczących ich zachowań, w odpowiedzi na zauważone reklamy. Przeprowadzając badanie typu Click Tracking można otrzymać wiele niezbędnych informacji:
- Które komponenty reklamy skupiają uwagę odbiorców?
- Jakich części reklamy odbiorcy nie rozpoznają?
- Które detale reklamy skłaniają odbiorców do powrotu do niej?
- Jakie segmenty reklamy przyciągają uwagę oglądających?
Przeprowadziliśmy Badanie Click Tracking materiałów reklamowych oprogramowania do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Medfile® , na grupie 1000 uczestników.