Dla naszego klienta, który od wielu lat prowadzi działalność w sektorze farmaceutycznym wykonaliśmy badanie konceptów reklamowych mających za zadanie zwiększyć sprzedaż tego produktu. Na życzenie klienta badanie zostało przeprowadzone na 600 kobietach z grupy wiekowej 40 – 65, które stanowią segment docelowy klienta. Poprzednie badania wykazały, że kobiety w tej grupie wiekowej najczęściej kupują tego typu suplementy diety.
Badanie marketingowe witamin
Badanie marketingowe zostało przeprowadzone na panelu konsumenckim Badanie-Opinii.pl gdzie znajduje się ponad 200 tys. respondentów. Badanie marketingowe zostało zrealizowane metodą CAWI. Najważniejszymi elementami dla naszego klienta było poznanie:
- Mocnych i słabych stron każdego konceptu
- Skłonności respondentek do zakupienia witamin
- Skojarzeń respondentek z produktem
- Emocji jakie koncept wzbudza w respondentkach
- Rozpoznawalności marki produktu
Badanie marketingowe zawierało trzy zupełnie odmienne koncepty reklamowe. Do każdego konceptu zadane respondentką te same pytania. Badanie marketingowe witamin wykazało, że koncept „A” najlepiej został oceniony w kategorii „produkt” – 3,79 w skali od 1 do 5. Silną stroną konceptu „B” okazały się ex aequo „humor, żartobliwy ton” i „produkt” z wynikiem 3,94. Koncept „C” w opinii respondentek okazał się równie zabawny jak koncept „B” zyskując w kategorii „humor, żartobliwy ton” - 3,94. Następnie zapytano ankietowane o to jaki koncept najbardziej skłania ich do zakupienia witaminy. Koncept „A” zachęcił 6 na 10 respondentek. Koncept „B” przekonał do zakupu witamin ¾ ankietowanych. 7 na 10 kobiet stwierdziło, że po usłyszeniu reklamy „C” kupiłoby dany produkt. Poproszono również respondentki o przyporządkowanie miejsc od 1 do 3 każdemu z konceptów. Ponad 1/3 respondentek wskazało koncept „B” na pierwszym miejscu co jednoznacznie wskazuje, że ten koncept najbardziej przypadł do gustu ankietowanym. Na samym końcu ankiety zdecydowaliśmy się sprawdzić jak nazwa produktu zapadła w pamięć ankietowanym po kilkukrotnym zetknięciu się z nią w niedługim okresie czasu. Dokładną nazwę witaminy podało 491 kobiet co jest bardzo dobrym wynikiem i świadczy o dobrze dobranej nazwie produktu.