W 2022 roku przeprowadziliśmy badanie rozpoznawalności marki firmy, która oferuje innowacyjne produkty i rozwiązania związane z techniką połączeń, elektroniką i automatyką przemysłową: złączki, przekaźniki, sterowniki, obudowy do elektroniki i inne. Celem badania nie było, jak w przypadku standardowych badań rozpoznawalności, sprawdzenie, na ile marka jest rozpoznawalna wśród grupy docelowej. Celem nadrzędnym było bowiem zbadanie, na ile dotychczasowi klienci marki mają świadomość o rozszerzeniu przez nią działalności o produkcję rozwiązań dla infrastruktury ładowania dla elektromobilności.
Badanie rozpoznawalności podzieliliśmy więc na dwie części:
- Badanie wśród aktualnych klientów, mające na celu sprawdzenie ich wiedzy na temat poszerzenia działalności naszego klienta.
- Badanie wśród potencjalnych klientów branży e-mobility (spoza grupy aktualnych klientów).
Za pomocą stworzonego przez nas kwestionariusza badawczego sprawdziliśmy najpierw, jaki jest poziom satysfakcji z dotychczasowej współpracy. Następnie zbadaliśmy poziom zadowolenia z produktów badanej marki pod względem ceny, jakości i dostępności.
Ostatecznie każdy z respondentów odpowiedział, czy był świadomy tego, że nasz klient działa również w branży e-mobility, czy zna przykłady zastosowania rozwiązań tej marki w analizowanym obszarze oraz czy je stosował.
- Tego typu projekty mają nie tylko wydźwięk badawczy, ale również marketingowy. Firma badawcza, realizując tego typu projekty, staje się również nośnikiem informacji dla dotychczasowych klientów, a jednocześnie dostarcza Zamawiającemu szereg informacji, niezbędnych do podejmowania strategicznych decyzji – podkreśla Agnieszka Kurpanik – koordynatorka badania z ramienia Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat.
- Zakres działalności klientów w rozwijanym obszarze. To badanie pozwoliło określić, którzy klienci będą potencjalnie zainteresowani nowymi produktami i w jakim zakresie.
Pytanie X. Jaki segment rynku emobility Pan/i reprezentuje:
- ładowanie (producent słupków),
- producent maszyn (odśnieżarki, wózki samojezdne, maszyny budowlane i rolnicze itd.)
- producent samochodów
- Znaczenie przy wyborze producenta takich elementów, jak: obecność informacji o zrównoważonej produkcji, szerokość gamy produktów, zapewnienie serwisu i wsparcia technicznego, nagrody i wyróżnienia oraz organizacje, w jakich działa producent. Odpowiedzi respondentów na tego typu pytania dostarczają informacji, na jakich elementach przedsiębiorstwo powinno się skupić, aby wpasować swoją ofertę w dzisiejsze potrzeby i wymagania w branży.
Pytanie Y. Jakie znaczenie przy wyborze produktu z kategorii e-mobility mają dla Pani/Pana nagrody, wyróżnienia, organizacje w jakich działa producent, w szczególności:
(3) Duże znaczenie pozytywne |
(2) znaczenie pozytywne | (1) Niewielkie znaczenie pozytywne | (0) neutralne, bez znaczenia | (-1) Niewielkie znaczenie negatywne | (-2) znaczenie negatywne | (-3) Duże znaczenie negatywne | |
Liczba nagród i wyróżnień | |||||||
Znaczenie (prestiż) uzyskanych nagród i wyróżnień | |||||||
Członkostwo w organizacjach branżowych | |||||||
Członkostwo w organizacjach tworzących standardy emobility na świecie |
Drugą grupę docelową badania określono jako przedsiębiorstwa, które aktualnie nie współpracują z naszym klientem, ale o których wiemy, że działają w branży e-mobility. Celem nadrzędnym realizacji badania w tej grupie było sprawdzenie, czy informacja, o działaniu nowego podmiotu w branży, znalazła się już w świadomości potencjalnych kontrahentów. Jednocześnie badanie wśród tej grupy pozwoliło na sprawdzenie, jak funkcjonuje ta branża w zakresie zaopatrzenia – co jest istotne przy zawieraniu współpracy z dostawcami elementów dla infrastruktury elektromobilności.
Samodzielna realizacja badania
Badanie rozpoznawalności marki możesz też przeprowadzić samodzielnie w aplikacji SurvGo. System ten został stworzony przez ekspertów jako alternatywa do badań prowadzonych przez ekspertów. Wykorzystanie SurvGo pozwoli Ci na przeprowadzenie badania ekspresowo i w korzystniej cenie.
W SurvGo możesz stworzyć ankietę samodzielnie lub skorzystać z naszych przygotowanych wzorów ankiet. Dodatkowym atutem SurvGo jest możliwość przeprowadzenia badania nie tylko na własnej grupie respondentów ale również w panelu badawczym. Decydując się na badanie w panelu możesz zamówić konkretną liczbę ankiet oraz charakterystykę próby ze względu na cech socjodemograficzne takie jak wiek czy płeć.
SurvGo ułatwia również badaczom analize zebranych danych. W zakładce statystyki można generować wykresy, krzyżować pytania oraz generować uproszczone raporty badawcze zaweirające wykresy tabele z wynikami.
Dodatkowo w systemie SurvGo można wykupić dodatkowe opcje ułatwiające prowadzenie badań np. konsultacja merytoryczna ankiety, zakodowanie ankiety w systemie, obliczenia statystyczne czy raport badawczy.
Sprawdź jak przeprowadzić badanie marki w SurvGo!