Dla naszego partnera biznesowego z branży doradczej i inwestycyjnej, przeprowadziliśmy badanie wizerunku marki. Wśród elementów poddanych analizie znalazło się utożsamianie klientów z marką, skojarzenia wywoływane marką, śledzenie marki w social media, atrakcyjność wizerunku marki, czy znajomość realizowanych projektów przez markę.
Badanie Wizerunku Marki
W zrealizowanym projekcie wykorzystaliśmy badanie ilościowe. Jako główną metodę wykorzystano technikę CATI. Następnie wyselekcjonowano grupę docelową wśród której wykorzystano badanie online (w postaci techniki CAWI). W przeprowadzonym badaniu wizerunku marki istotnym aspektem było odniesienie się respondentów do kwestii m.in.:
- Świadomości marki,
- Skojarzeń z marką,
- Postrzegania marki przez grupę docelową,
- Opinie o poszczególnych cechach badanej marki,
- Postrzeganie marki na tle konkurencji,
- Atrakcyjność wizerunku marki,
- Utożsamianie się klientów z marką,
- Największa siła marki,
- Tożsamość rzeczywistego wizerunku marki z wizerunkiem pożądanym przez klienta,
- Dostrzeganie w marce eksperta,
- Znajomość prowadzonych projektów marki przez klientów,
- Źródła czerpania informacji o marce (social media).
Przeprowadzone badanie pozwoliło zweryfikować rzeczywisty wizerunek marki z pożądanym wizerunkiem przez naszego strategicznego klienta. Na podstawie uzyskanych danych i ich wnikliwej analizy stwierdzono, że w 71,0% klientów poszukiwało informacji o marce w internecie. Za największą siłę marki uznano jej zespół ekspertów oraz ugruntowaną pozycję na rynku (odpowiednio po 15,0% i 13,6%). Ankietowani pozytywnie oceniali wizerunek marki na tle konkurencji. Prawie jedna trzecia (32,1%) ankietowanych uważała badaną markę za bardziej rzetelną niż konkurencyjne. Łącznie 72,0% badanych uważało, że wizerunek marki jest atrakcyjny. Większość (52,3%) również stwierdziła, że docenia w marce możliwość korzystania z ich materiałów merytorycznych. Większość prowadzonych projektów przez markę była znana przez niespełna co dziesiątego ankietowanego (9,8%). Odnotowano także 37,0% wskazań, że znane jest badanemu co najmniej kilka realizowanych projektów przez markę. W aspekcie kont social media badanej marki, 21% respondentów znało i śledziło konta społecznościowe związane z marką. Można więc stwierdzić, że uwidoczniła się konieczność zwiększania zasięgu kampanii informacyjnej marki, by dotrzeć do szerszego grona klientów.
Należy jednak podkreślić, że wizerunek marki jest ekspercki. Oparty o zbudowany profesjonalny zespół i bogate doświadczenie na rynku. Ze względu na specyfikę branży, w której działa klient ważne powinno być zwiększenie zasięgu informacyjnego marki, żeby móc podnieść na jeszcze wyższy poziom rozpoznawalność marki oraz potrzymać jej atrakcyjny wizerunek.
Zobacz także nasze case study dotyczące badań marki:
Badanie rozpoznawalności marki, czy znajomości oferty?