Opracowanie strategii marketingowej poprzedzone zostało badaniami rynku, z zastosowaniem metod jakościowych, w szczególności desk research.
Następnie audyt marketingowy firmy, analizę jej konkurencji, a także określenie misji i celów firmy oraz jej rynku docelowego i analizę zachowań działającego tam konsumenta.
Przeprowadziliśmy standardowy audyt marketingowy, obejmujący m.in.:
· spójność misji i wizji z rzeczywistymi potrzebami mieszkańców,
· analizę stanu obecnego – ze szczególnym uwzględnieniem potencjału rozwoju,
· analizę dotychczasowych działań marketingowych,
· sytuację demograficzną i rynku pracy.
Badanie rynku i analiza objęły ocenę stanu faktycznego w obszarach odpowiedzialności Zlecającego, w tym takie dziedziny, jak edukacja, opieka zdrowotna, ochrona środowiska, bezpieczeństwo publiczne, pomoc społeczna, kultura i sport, gospodarka przestrzenna, infrastruktura, transport, wsparcie dla przedsiębiorców.
Prowadzony w ścisłej współpracy ze Zlecającym bilans strategiczny został uzupełniony o analizę SWOT, przeprowadzoną w następujących etapach:
ETAP 1. Identyfikacja mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń JST.
ETAP 2. Przypisanie wag zidentyfikowanym czynnikom z punktu widzenia ich wpływu na rozwój JST.
ETAP 3. Stworzenie macierzy strategii oraz wybór najlepszej strategii dla JST.
Tworząc ramy polityki rozwoju, dążyliśmy do określenia wizji i misji JST. Wizja stanowi określenie pożądanego stanu docelowego dla instytucji, terytorium lub społeczności
w perspektywie kilku lub kilkunastu lat. Powinna odpowiadać na pytania:
· Jak powinna wyglądać rzeczywistość za kilka lat?
· Jak powinna funkcjonować nasza społeczność lokalna?
Realizacji wizji mają służyć strategiczne cele rozwoju wytyczone na lata do 2020.