Badania marketingowe produktu
Produkt bądź usługa jest zasadniczym instrumentem wykorzystywanym do tworzenia więzi między klientem a przedsiębiorstwem. Priorytetem jest zatem odpowiednie sformułowanie potrzeb klientów odnośnie nowo powstającego lub modyfikowanego produktu (usługi). Cennej wiedzy w tym obszarze dostarczają profesjonalnie przeprowadzone badania marketingowe.
Cel badań produktu
To właśnie identyfikacji oczekiwań konsumentów służą badania produktu. W oparciu o ich wyniki możliwe jest utworzenie produktu doskonale dopasowanego do potrzeb klientów, co może znacząco wpłynąć na rozwój całego przedsiębiorstwa.
Jakie kwestie można badać?
Dzięki badaniu rynkowemu w sposób szczegółowy można określić m.in. oczekiwania dotyczące cech produktu/usługi (cena, opakowanie, logo, nazwa itp.), zapotrzebowania na dany produkt/usługę, postrzegania produktu/usługi na tle konkurencyjnych, barier zakupu i wielu innych zagadnień mogących mieć wpływ na poziom efektywności produktu/usługi.