Testy konsumenckie
Celem testów konsumenckich jest ocena oferowanego produktu/usługi według ustalonych unikalnych kryteriów (np. wygląd, opakowanie, smak, zapach, łatwość użytkowania, szerokość zastosowania itd.). W trakcie badania, produkt/usługa może zostać także poddany ocenie porównawczej z podobnym produktem konkurencyjnym.
W jakim celu przeprowadza się testy?
Testy konsumenckie pozwalają na ocenę zadowolenia klienta z danego produktu/usługi, na określenie przewidywanych efektów wprowadzenia produktu/usługi na rynek oraz na modyfikację istniejącego produktu (usługi) funkcjonującego na rynku.
Potencjalne korzyści
Korzyścią płynącą z konsumenckich badań marketingowych jest otrzymanie danych, pozwalających określić wymagania konsumentów wobec produktu oraz dopasowania oferty do trendów oraz preferencji rynku. Badania rynku dotyczące różnych cech produktu dostarczają istotnych wskazówek, które wpływają na poprawę ich jakości w przyszłości. Mogą również znacząco wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa oraz osiągnięcie przez nie sukcesu.