Co o Polakach mówią badania statystyczne?
Badanie realizowane w dziedzinie turystyki, pozwalają na pozyskiwanie informacji na temat preferencji turystów, najczęściej wybieranych przez nich atrakcji czy odwiedzanych miejscach. Przystępując do realizacji badań turystyki należy zadbać przede wszystkim o właściwy dobór próby badawczej, która pozwoli na pozyskiwanie wiarygodnych informacji.
Gdzie Polak spędza wakacje?
BioStat przeprowadzając proces badawczy, nakierowany na zagadnienie turystyki, pozyskał informacje, iż:
- 69,9% Polaków najchętniej spędza wakacje w Polsce, zaś 30,1% Polaków – za granicą;
- 68,8% Polek najchętniej spędza wakacje w swoim kraju, zaś 31,2% - za granicą;
- 71,1% mężczyzn będących Polakami najchętniej spędza wakacje w swoim kraju, zaś 28,9% - za granicą.
- Jednocześnie zdecydowana większość Polaków (68,9%) spędza czas aktywnie, zaś pozostali (31,1%) – biernie.
Gdzie najczęściej Polacy spędzają czas?
Wśród miejsc, w których Polacy najchętniej spędzają czas wymienia się najczęściej miejsca zlokalizowane nad wodą, na plaży (61,8%), później kolejno wymienia się: spacerowanie, zwiedzanie zabytków, muzeów. Według przeprowadzonych badań, najrzadziej Polacy spędzają czas, wychodząc do kina, teatru czy opery (19,7%).
Na co Polacy zwracają uwagę wybierając ofertę wakacyjną?
Wybierając ofertę wakacyjną, Polacy najczęściej zwracają uwagę na kwestie związane z kosztem – jest to, aż 86,5% badanych! Natomiast najrzadziej Polacy wskazują możliwość rozwoju (6,5%). Według zrealizowanego badania, Polacy rzadko zwracają uwagę na organizację czasu, rozumianą w kontekście atrakcji (18,5%).Ankietowani podejmując decyzję o wyborze oferty wakacyjnej, zwracają uwagę także na takie kwestie, jak:
- dostępność oferty;
- sposób dojazdu;
- oferowane udogodnienia;
- ilość poświęconego czasu;
- przystosowanie (np. dla rodzin z dziećmi).
Badanie, które powiedziało wiele o Polakach
Pozyskane wyniki badania turystyki, pozwalają przede wszystkim na zdobywanie wiedzy na temat preferencji Polaków. Jak zostało wskazane wyżej, badania turystyki pozwalają także wskazać elementy, które decydują o wyborze oferty wakacyjnej. Wszystkie informacje, które zostały pozyskane w badaniu pozwalają na stworzenie wiarygodnego portretu turysty-Polaka.