Czasem rozpatrywany problem badawczy można rozstrzygnąć dzięki zaledwie paru przemyślanym pytaniom, zadanym optymalnie dobranej grupie respondentów. Z myślą o klientach, którzy oczekują szybkich i niedrogich badań rynku opartych na niewielkiej puli pytań przygotowaliśmy ekonomiczną ofertę Omnibus.
Badania omnibus to cykliczne ogólnopolskie ankietyzacje, które wykorzystują kwestionariusze ankiet budowane z niewielkich bloków pytań – każdy taki blok zgłoszony jest przez innego klienta i może dotyczyć dowolnej problematyki badawczej. Pozwala to zebrać pożądane informacje bez konieczności realizacji samodzielnych badań, a przez to - stanowi oszczędność czasu i ogranicza koszty ankietyzacji.
Co obejmuje produkt?
- badanie ankietowe na próbie ogólnopolskiej, realizowane telefonicznie (CATI) lub internetowo (CAWI);
- pomiar na reprezentatywnej próbie badawczej – próba badania omnibus obejmuje 1000 dorosłych Polaków i uwzględnia rzeczywisty podział społeczny ze względu na płeć, wiek oraz województwo.
- ankietyzację opartą o pojedyncze pytanie lub blok obejmujący kilka pytań;
- możliwość opracowania wyników w postaci zestawień tabelarycznych (wyniki prezentowane w postaci liczbowej i procentowej), wraz z poszerzeniem o graficzą prezentację wyników (wykresy) czy weryfikację hipotez statystycznych.
Jak to robimy?
Badanie omnibus prowadzone jest cyklicznie raz w miesiącu, a jego realizacja odbywa się na przestrzeni około jednego tygodnia. Proces badawczy obejmuje przygotowanie zbiorczego kwestionariusza ankiety, realizację pomiaru ankietowe CATI/CAWI oraz obróbkę i analizę zebranego w jego toku materiału ilościowego – wyniki przekazywane są klientom nawet po 7 dniach od rozpoczęcia badania.
Chęć udziału w badaniu należy zgłosić z wyprzedzeniem – najlepiej na dwa tygodnie przed planowanym startem realizacji badania w danym miesiącu.
Dlaczego warto?
- niskie koszty realizacji badania – zadanie pojedynczego pytanie w kwestionariuszu omnibus to koszt rozpoczynający się już od 450 zł;
- krótki czas realizacji badania – uzyskanie wyników badania nawet po siedmiu dniach pozwala szybko wykorzystać wynikając z nich zalecenia i rekomendacje;
- reprezentatywność próby – zapewnia to rzetelność uzyskanych wyników, opracowanych w oparciu o wskazania respondentów z całej Polski;
- rzetelność i profesjonalizm – wieloletnie doświadczenie, własny panel badawczy, przeszkoleni ankieterzy oraz wsparcie autorskiego oprogramowania (CATI-System) i własne studio CATI zapewniają, że każde nasze badanie omnibus jest źródłem najwyższej jakości danych;
- przystępność analiz – przy prezentacji wypracowanych wyników wykorzystujemy przejrzyste zestawienia tabelaryczne (może je przedstawić w formie prezentacji PowerPoint oraz uzupełnić o dodatkowe moduły graficzne - wykresy);
- elastyczność w zakresie przedmiotu badań – do ankietyzacji omnibus zgłosić możne jedno lub kilka pytań (blok) na dowolny temat (typowe badane zagadnienia to m.in. skuteczność kampanii reklamowej, znajomość marki, zwyczaje zakupowe, opinie o produkcie/usłudze).
Szczegóły obowiązującej oferty z zakresu badania omnibus, wraz z planowanym harmonogramem realizacji ankietyzacji, zawarto na stronie poświęconej usłudze Omnibus.
Celem badania Omnibus jest poznanie opinii respondentów na temat konkretnych kwestii, które są związane z daną branżą lub tematem badawczym. Wyniki badania Omnibus pozwalają na określenie ogólnego stanowiska respondentów w danym temacie.
Najważniejszą zaletą badania Omnibus jest możliwość pozyskania dużej liczby odpowiedzi w krótkim czasie. Dodatkowe zalety to niskie koszy badania, czy elastyczność w doborze pytań.
W badaniu Omnibus metryka jest z góry ustalona i nie podlega zmianom.