Jeśli chcesz zachować konkurencyjność na rynku, stoisz przed koniecznością podjęcia działań w celu zapewnienia oraz utrzymania wysokiej satysfakcji Twoich Klientów. Nie będzie to jednak możliwe, jeżeli nie zadbasz o systematyczne pozyskiwanie ich opinii zwłaszcza na temat:
- oferowanych przez Ciebie produktów lub usług,
- jakości obsługi tradycyjnej (w placówkach), elektronicznej i telefonicznej,
- świadomości i wizerunku marki.
Badanie satysfakcji klientów pozwoli Ci zapobiec ryzyku ich odejścia do konkurencji, a co za tym idzie spadku osiąganych zysków ze sprzedaży. Będziesz w stanie na bieżąco wdrażać konieczne zmiany w celu kreowania lojalności Klientów. Ich opinia jest niemalże na wagę złota, a my wiemy w jaki sposób ją monitorować. Potrzebne jest dokonywanie systematycznych badań ankietowych, co pozwoli w porę dostrzec obszary wymagające usprawnień.
Narzędzie do badania opinii Klienta
W naszej firmie badania opinii Klientów realizujemy m.in. posługując się w tym celu autorską aplikacją Cati-System. Jest to nowoczesne oprogramowanie, które nie wymaga instalacji na własnych serwerach – jego obsługa odbywa się z poziomu przeglądarki internetowej (tryb pracy w chmurze SaaS). Do najważniejszym cech systemu można zaliczyć:
-
prostotę obsługi – bez problemów zdołasz samodzielnie zaprojektować i uruchomić ankietę, a także zarządzać wynikami badania na każdym jego etapie. Jakiegokolwiek kłopotu z wypełnieniem ankiety nie będą mieli również Twoi Klienci,
-
możliwość szybkiej edycji – możesz dowolnie modyfikować strukturę każdego pytania ankiety, dodawać nowe opcje do formularza oraz elementy graficzne i audiowizualne,
-
skuteczne zabezpieczenia danych – system ankietyzacji elektronicznej może zostać zabezpieczony za pomocą jednorazowego hasła lub unikalnego loginu i hasła,
-
wielodostęp – masz możliwość dowolnego zdefiniowania poziomu uprawnień dla użytkowników – administratora, monitorów oraz uczestników badania,
-
automatyczne raporty – w każdym momencie badania możesz skorzystać z modułu generującego raport graficzny na podstawie zebranych danych. System jest także dostosowany do prowadzenia automatycznej analizy statystycznej,
-
moduł śledzenia postępów badania.
Koszty badania opinii klientów zależą od wielu czynników, takich jak metoda badania, wielkość próby, czy zakres tematyczny badania. Jednakże korzyści z przeprowadzenia badania opinii klientów zazwyczaj przewyższają koszty, ponieważ umożliwiają poznanie potrzeb i preferencji klientów oraz zwiększenie ich zadowolenia.
Etapy przeprowadzenia badania opinii klientów obejmują m.in. określenie celu badania, dobór odpowiedniej metody badania, opracowanie kwestionariusza, przeprowadzenie badania, analizę wyników oraz przygotowanie raportu z wynikami badania.
Korzystanie z aplikacji CATI-System może wymagać pewnej wiedzy technicznej, ale nie jest trudne, zwłaszcza dla osób, które mają doświadczenie w pracy z komputerami. Aplikacja CATI-System została zaprojektowana tak, aby była intuicyjna i łatwa w obsłudze. W razie problemów zawsze w gotowości jest pomoc techniczna.